Afgelopen vrijdag, 25 januari 2019 is, voor zover ik weet, voor het eerst het onvolprezen

Paard in de Zakgespeeld op onze schaakclub.

Henk de Ridder had op een avond, misschien door een plotseling opkomende geniale inval of anders een vlaag van verstandsverbijstering, daarvan zijn de meningen nog ietwat verdeeld, voorgesteld dit bijzondere schaakspel eens een keer op de club in de vorm van een toernooi te spelen. Het zal niemand verbazen dat dit voorstel, aangezien bij onze clubleden de meest bizarre, ludieke invallen doorgaans met gejuig worden ontvangen, (bijna) onmiddelijk en unaniem werd aangenomen.

Het spel wordt gespeeld met een normaal schaakspel, maar dan met een paard minder. Dat paard wordt door de speler in de  zak gehouden en mag gedurende het spel, plotseling, als een fenix rijzende uit de as, overal op het bord worden geplaatst, mits het paard niets slaat of schaak geeft.

Het zal niemand verbazen dat het een hilarisch en toch ook een spannend toernooi geworden is.

De Eindstand van  “Paard In de Zak”is geworden:

1 JP. Koppenaal 5,5

2 JareK Krawczyk 5,5

3 Henk de Ridder 4,5

4 Sander Kletter 4,5

5 Inno de Weij Peters 4,0

6 Hemmo Hulzebos 3,5

7 Maxime Bodewitz 3,0

8 Jo Krawczyk 2,5

9 Chris Timmer 2,0

10 Han Wildevuur 0,0

J.P door onderling resultaat eerste.