Schaakclub Van der Linde

De vereniging is opgericht in 1874, en daarmee een van de oudste schaakverenigingen van Nederland. Ondanks deze hoge eerbiedwaardige leeftijd is de vereniging nog lang niet versleten! De club heeft traditioneel een bloeiende jeugdafdeling. Kom eens langs op de clubavond om een partijtje te spelen of gewoon om de sfeer te proeven.

Onze speellocatie is:

Speeltuinvereniging “de Bovenburen”
Tromplaan 86
Winschoten
Wij spelen op de vrijdagavond

Club avond

Op vrijdagavond gaat het gebouw om 18u. open voor de jeugd. Zowel basisschoolleerlingen als middelbare scholieren maken deel uit van de jeugdafdeling. Op de schaakavond wordt er getraind: de jeugd krijgt schaakles van gediplomeerde trainers. Daarnaast is er een onderlinge competitie: iedere schaakavond worden er ook onderlinge wedstrijden gespeeld. Ook neemt de jeugd deel aan schaaktoernooien hier en elders.

Vanaf 19:30 begint daarna de schaakavond voor de senioren. Ieder seizoen spelen de volwassenen onderling een interne competitie volgens het keizerssysteem.

Naast de reguliere competitie is er de strijd om de interne beker, de Van der Linde-bokaal, die vergeven wordt via een knock-out toernooi.

In de externe competitie speelt Van der Linde tegen collega-schaakverenigingen uit Groningen en Drenthe. De resultaten zijn het ene seizoen beter dan het andere, maar binnen Oost-Groningen is onze vereniging de meest succesvolle.

Lidmaatschap: U kunt vrijblijvend een aantal avonden kennismaken met de vereniging. Indien u besluit lid te worden kan het lidmaatschap ieder moment ingaan. Het lidmaatschap loopt van september tot september.

contributie:
senioren 16 jr. t/m 20 jr. jeugd
120 euro 72,50 euro 65 euro

bent u geintresseerd?

neem contact met ons op om een keer mee te doen!